사업영역

BUSINESS

TRACER™ 솔루션

통합여론 모니터링 솔루션으로 여론 데이터와 소셜데이터 온라인 커뮤니티 데이터를 모아 오피니언 마이닝을 통하여 분석하여 제품이나 서비스의 평판, 고객의 불만, 마케팅행사의 피드백 등을 알아낼 수 있습니다.

Traditional Source

Voice Customer
전화번호, 이메일, 팩스
Mass Media
조선일보, 한겨레, KBS, MBC

Emerging Source

Social Media
페이스북, 트위터, 유트브, 카카오톡
Online Community
네이버, 다음

Opinion Mining and Social Media Analytics

  • 1. Data Collection & Pre-Processing
  • 2. Natural Languge Processing
  • 3. Sentiment Analysis & Clasification
  • 4. Root Cause Analysis
  • 5. Influencer Analysis
  • 6. Dashboards & Reports

Business Intelligence

    Strategic Decision support(C-Level)
  • Market sensing, Competitive Intellgence, Social Risk Alerting(e.g., Korean Air), CSF analysis, etc
    Operational Management Support(Working-Level)
  • Product/service reputation, Customer complaint, Event marketing Feedback, Fan/Anti analysis, Consumer opinion, etc.